9.11.2005

İşte Hastaneleriniz!...








9 Eylül 1966 Cuma tarihli Hürriyet Gazetesinden

Bay Sağlık Bakanı! Memleketimizde sağlık işlerinin nasıl yürütüldüğünün iki küçük misalini görünüz..
İşte Hastaneleriniz!...
26 Ağustos günü Ankara'dan Bursa'ya giderken saat 15.00 de Eskişehir'e 20 km uzaklıkta Kanlıpınar mevkiinde bir trafik kazası olduğunu anladım ve hususi arabamı durdurdum. Ortada bir yaralı vardı. Tabii ki kazanın tahkikatını ilgililer yapmışlardır. Muhtemel bir can kaybını önlemek ve bir an önce acısını dindirebilmek gayesiyle yaralıyı derhal arabama alarak oradan süratle uzaklaştım. Doktorsuz hastane de bulunabileceğini düşünmeden ilk rastladığım Eskişehir Göğüs Hastalıkları Hastanesine başvurdum. Oradakilere, yaralı olduğunu, bir an önce gereğinin yapılmasını rica ettim. Gördüğüm hazin manzarayı asla unutamıyacağım. Bu büyük hastanede, hafta içi ve normal mesai saati olmasına rağmen bir doktor bulmak maalesef mümkün olmadı. Sorduğumda hemşire ve müstahdem nöbetçi doktor dahi bulunmadığını ifade ettiler. Kendilerinin hastaya ilk yardımı yapmalarını rica ettim, reddettiler. Bahçede duran ambülansla hastanın başka bir hastaneye nakledilmesinin teminini rica ettim, reddettiler. Emniyet Dairesine telefonla haber vermelerini rica ettim, reddettiler.Yanımdaki pamuk bittiği için hiç olmazsa pamuk vermelerini ısrarla rica ettim. Hastanede pamuk bulunmadığını söylediler. Hasta bir taraftan kan kaybediyor ve onlar ilgisizce tebessüm ediyorlardı. Orada daha fazla kalamazdım. Yoldan geçen bir polis arabası durdurdum. Bir memuru da yanıma alarak hastayı Eskişehir Devlet Hastanesine götürdüm. Oraya yatırıldı.
Bu yaralının kim olduğunu bilmem. Allah'a çok şükür ki insani duygularımdan bir şey kaybetmedim. Merak ediyorum, hemşire ve müstahdem acaba çok komik bir olayla mı karşılaştılar? Yoksa bu gibi acı gerçeklerin çoğalması onlara insanlık ve meslek duygularını unutturuyor mu? İlgililerin önemle dikkatini çekerim.

Mehmet MİNEZ
Yılmaz İpek Apt. D:5
Çekirge - BURSA

2 yorum:

Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Unknown dedi ki...

Seni çok özledim babacım !
Benim iyi yürekli babacım.