8.09.2006

Neriman Köksal kazandığı parayla KULE Mİ YAPIYOR?

14 günde bir Cumartesi günleri çıkan 8 Ocak 1955 tarihli Magazin Dergisinden












Neriman Köksal kazandığı parayla KULE Mİ YAPIYOR?
Son senelerin en gözde yıldızı, hiç şüphe yok ki Neriman Köksaldır. Onun uzun boyu, güzel ve fotojenik oluşu, kendisinin bütün prodüktörler tarafından aranılmasına sebep teşkil ediyor. Bir de buna filmlerde oynamış olduğu muhtelif janrlardaki rollerindeki muvaffakiyetleri de eklerseniz, "Neriman Köksal, neden Türk filmlerinin en gözde yıldızıdır" diye bir şey düşünmenize lüzum kalmaz zannederim.



















Evet sevgili okuyucular, Neriman Köksal güzel olduğu kadar, iyi bir film sanatkarıdır da. Onun son zamanlarda on onbir kilo verişi de, kendisi hakkında pek hayırlı oldu. Zira mevzun ve muntazam vücudu bir kat daha güzelleşti. Buna emin olun ki, şayet Neriman Köksal Amerikaya gidipte herhangi bir Amerikalı rejisör ve prodüktörün nazarı dikkatini çekerek kısa bir tecrübe filmi çevirme imkanını bulabilse, derhal birinci plana geçer ve kendisine beynelminel bir şöhret temin eder.













Bu sezonda -her yıl gibi- en fazla film çeviren Köksal, birbiri arkasına tesadüf eden filmlerden pek yorgun düşmüş. Ona geçenlerde bir film şirketinin yazıhanesinde önümüzdeki aylarda çevrilecek olan bir filmin mukavelesini imzalarken rast geldim. Yazıhaneden beraberce çıktık. Neriman'ın yapmış olduğu bu anlaşma, pek parlak bir şeydi. Ona:
-Köksal, dedim. Öyle zannediyorum ki, sen beyaz perdenin kadın sanatkarları arasında en fazla kazanan artistsin. Bu paraları ne yapıyorsun?
-Ne mi yapıyorum? Kule! Ne yapabilirim ki? Bunlarla geçimimi temin ediyorum. Yiyorum, içiyorum, geziyorum ve herkes gibi de giyiyorum. Hem bizim aldığımız paralar pek az. Sen de bu işlerden benim kadar anlarsın ya, konuşayım diye bana mahus söylüyorsun. Fakat konuşmamı istiyorsan, sor da söyliyeyim. Ben böyle şeylerden bilirsin ki çekinmem. Açık saçık anlatayım. Zaten kapalı olan bir şey ortada yok ki.



















Hakikaten de öyledir. Neriman olduğu gibi görünen, gayet doğru, kimsenin yüzüne karşı söyliyemiyeceğini arkasından söylemeyen bir kızdır.

Hiç yorum yok: